بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت واژن در شیراز (عفونت قارچی و باکتریایی)

عفونت واژن یک بیماری شایع است که هر خانمی حتی برای یکبار در عمرش هم که شده دچار آن می شود. بعضی عفونت ها ساده هستند و با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک و مراجعه به ماما یا پزشک عمومی درمان می شوند. اما بعضی از عفونت های دیگر اگر زود و یا به درستی درمان نشوند، خطرات جدی به دنبال دارند.
به همین دلیل تشخیص و درمان به موقع عفونت های حاد خیلی مهم است و خانم ها باید به دنبال بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت خود باشند. ما در این مقاله به موضوع عفونت واژن و فاکتورهای یک دکتر زنان خوب برای درمان عفونت واژن در شیراز پرداخته ایم. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

عفونت واژینال چه علائمی دارد؟

به گفته دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان، عفونت واژینال انواع مختلفی دارد که بر اساس آن علائم عفونت واژن فرق می کند. رایج ترین این عفونتها و علائم آنها عبارتند از:

عفونت قارچی: این نوع عفونت با خارش شدید واژن، سوزش ادرار، مقاربت دردناک و ترشحات سفید تکه تکه و پنیری شکل همراه است.

عفونت تریکومونیایی: عفونت تریکومونایی از راه رابطه جنسی منتقل می شود و ترشحات بدبوی زرد رنگ ایجاد می کند. رابطه جنسی دردناک، خارش و التهاب واژن از دیگر علائم این عفونت انگلی است.

عفونت واژینوز باکتریایی: ترشحات سبز رنگ و با بوی تعفن مهمترین علامت عفونت باکتریایی واژن هستند. عفونت باکتریایی واژن یک نوع بیماری مقاربتی است که در آن خانم ها دچار درد و خونریزی موقع نزدیکی یا بعد از آن می شوند.

اینها نمونه های رایجی از عفونت واژن هستند. اما عفونت های واژینالی پیچیده تر و متنوع تر از این دسته بندی هستند که در مقالات دیگر به آنها خواهیم پرداخت.

۷ علت عفونت واژن در زنان

هر یک از موارد زیر می توانند علت عفونت واژن در زنان باشند:

  • شرکای جنسی متعدد
  • مصرف برخی داروها مثل آنتی‌بیوتیک، استروئید، قرصهای ضد بارداری، …
  • تغییرات هورمونی در بارداری، یائسگی، شیردهی، …
  • عدم رعایت بهداشت جنسی و لباس زیر
  • رشد انفجاری میکروبهای مضر واژن در اثر بهم خوردن ph (اسیدیته) واژن
  • استفاده از اسپرم کش، دوش واژینال، …
  • گذاشتن آیودی برای پیشگیری از بارداری

علت عفونت واژن دختران مجرد چیست؟

عدم رعایت بهداشت ناحیه تناسلی و لباس زیر مثل پوشیدن لباس زیر نایلونی، تنگ و چسبان، خشک نکردن ناحیه تناسلی بعد از هر بار دستشویی و استفاده از دستشویی های عمومی مهمترین و رایج ترین علت عفونت واژن در دختران باکره هستند.

علت عفونت مکرر واژن چیست؟

ترشحات طبیعی واژن، باکتریها و عوامل بیماری زا از واژن و دستگاه تناسلی دور می کنند. اما در زنان یائسه و بانوانی که دچار خشکی و آتروفی واژن هستند، واژن بدلیل عدم روانکاری مناسب نمی تواند پاکسازی شود. بنابراین خانم ها دچار عفونت مزمن و مکرر واژن می شوند (بیش از ۴ بار در سال).

علت طولانی شدن عفونت واژن در این خانم ها، خشکی واژن و بهم خوردن فلور طبیعی آن است. برای درمان این نوع عفونت ها، آنتی بیوتیک جواب نمی دهد و باید با روش های پزشکی مثل لیزر برای عفونت واژن استفاده کرد. مقاله «سریعترین درمانهای خشکی واژن در یائسگی» به شما کمک می کند با انواع روش های بهبود خشکی و آتروفی واژن که یکی از علل و علائم عفونت واژن است، بیشتر آشنا شوید.

روشهای-تشخیص-عفونت-مکرر-واژن

برای تشخیص نوع عفونت واژن و درمان آن در شیراز شما هم می توانید از تخصص و تجربه خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۷۵۳۸۸۹۳ تماس حاصل فرمایید.

چرا درمان قطعی عفونت واژن مهم است؟

عدم درمان عفونت های ساده یا پیچیده واژن باعث می شود، عفونت به قسمت های بالاتر یعنی رحم، تخمدان ها و لگن هم سرایت کند. این عارضه التهاب لگن نام دارد و یک بیماری خطرناک است. چون التهاب لگن می تواند باعث بروز مشکلاتی مثل نازایی در زنان و دختران شود.

اهمیت درمان عفونت واژن در بارداری

تغییرات هورمونی در زنان باردار علت اصلی بروز عفونت های واژینالی است. هر چند این عفونت ها معمولا از نوع قارچی هستند، ولی احتمال بروز عفونت های جنسی در طول بارداری همچنان وجود دارد.

عدم درمان عفونت واژینال قارچی یا انواع دیگر در دوران بارداری باعث بروز مشکلاتی برای رشد جنین می شود. پس هر نوع عفونتی در طول بارداری عوارض دارد و باید سریعتر آن را درمان کنید.

روشهای درمان عفونت واژن در شیراز

به گفته خانم دکتر طباطبایی، بعد از تشخیص نوع عفونت، برای درمان عفونت واژینال زنان معمولا از روش های زیر استفاده می شود:

دارو درمانی: داروها و پمادهای آنتی بیوتیکی اولین خط درمان عفونت هستند که باید تا پایان دوره درمان، حتما آنها را کامل مصرف کنید. بعضی از این داروها عبارتند از مترونیدازول، کلوتریمازول و تینیدازول که هر کدام از آنها برای درمان نوع خاصی از عفونت واژن موثر هستند.

لیزر برای عفونت واژن: از لیزر واژن در شیراز معمولا برای درمان عفونت مکرر واژن که با روش های دارویی درمان نمی شود، استفاده می کنیم. لیزر با رفع خشکی و آتروفی واژن، فلور طبیعی آن را بر می گرداند و عفونت درمان می شود.

هایفوتراپی واژن: یکی دیگر از روشهای درمان عفونت واژن، هایفو تراپی واژن در شیراز است که در درمان عفونت های واژینالی عملکردی شبیه لیزر واژن دارد.

پلاسما تراپی واژن: تکنولوژی پلاسما تراپی واژن در شیراز یکی از روشهای درمان عفونت های پیچیده و مکرر واژینالی است. درمان با این روش، باعث جوانسازی و رفع خشکی واژن شده و فلور طبیعی آن رابر می گرداند.

آراف واژینال: دستگاه آر اف واژینال در شیراز هم یکی دیگر از تکنولوژی های پر کاربرد برای درمان سریع و قطعی عفونت های مکرر واژن است. آراف واژن با درمان خشکی و آتروفی واژن، مشکلات واژینالی از جمله عفونت های مقاوم به درمان واژن را برطرف می کند.

برای درمان عفونت واژینال دختران صرفا می توانیم از روش های دارو درمانی استفاده کنیم. اما به هیچ عنوان نمی توانیم برای درمان دختران باکره از لیزر، هایفو، پلاسما درمانی و آراف استفاده کنیم. چون این درمان ها باعث آسیب دیدگی پرده بکارت می شوند.

روشهای-درمان-عفونت-واژن

بهترین متخصص عفونت واژن در شیراز

اگر به دنبال یک دكتر خوب برای درمان عفونت زنان هستید، می توانید لیست بهترین پزشکان متخصص عفونت واژن در شیراز را پیدا کنید و بر اساس فاکتورهای زیر، انتخاب نهایی را از این لیست انجام دهید:

چه نوع ترشحاتی دارید؟

بعضی از خانم ها برای عفونت های پیچیده خود هم سراغ ماما یا پزشک عمومی می روند. اما اگر مرتب عفونت دارید یا ترشحات واژینالی شما به رنگ خاکستری، سبز و یا زرد است، حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید. تا نوع عفونت تشخیص داده شده و با آنتی بیوتیک های مناسب درمان شود.

امکانات مطب

باید مطب متخصص عفونت واژن مجهز به امکانات تشخیصی و درمانی باشد. مثلا ممکن است نیاز به تست پاپ اسمیر داشته باشید، یا استفاده از لیزر برای عفونت واژن تان لازم باشد. پس بهتر است در مورد امکانات مطب سوال کنید.

انجام معاینه دقیق توسط پزشک

متخصصی را برای درمان عفونت انتخاب کنید که برای شما وقت می گذارد و معاینه دقیق انجام می دهد. او درباره رنگ و بوی ترشحات واژن و رابطه جنسی بیمار سوالات لازم را می پرسد. همچنین در صورت نیاز از ترشحات یا سلول های واژن نمونه برداری های لازم را انجام می دهد.

نزدیک بودن به پزشک

نزدیک بودن محل زندگی شما به متخصص مورد نظرتان یک مزیت است، به خصوص اگر باردار هستید و در ماه های آخر بارداری به سر می برید. اما یادتان باشد که همیشه اولویت با انتخاب بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت واژن است؛ به خصوص اگر التهاب لگن یا عفونت های پیچیده واژینالی دارید.

راحت بودن با پزشک

برای تشخیص علت و نوع عفونت معمولا پزشک متخصص درباره کیفیت رابطه جنسی شما، تعدد شرکا و … سوالاتی می پرسد. پس باید پزشکی را انتخاب کنید که خونگرم است و با او احساس راحتی دارید و می توانید با اعتماد کامل به او و احساس راحتی به این نوع سوالات جواب های درستی بدهید.

حالا که با این فاکتورها آشنا شده اید، می توانید به راحتی از همان جلسه اول تشخیص دهید که آیا سراغ بهترین متخصص عفونت واژن در شیراز رفته اید یا نه. به علاوه، می توانید از تجربه دوستان یا مراجعان قبلی که همین مشکل را داشته اند، استفاده کرده و به بهترین متخصص مراجعه کنید.

بهترین-متخصص-عفونت-واژن

برای تشخیص نوع عفونت واژن و درمان آن در شیراز شما هم می توانید از تخصص و تجربه خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۷۵۳۸۸۹۳ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره عفونت واژن

معمولا درباره عفونت واژن و انتخاب بهترین متخصص زنان سوالات زیر پرسیده می شوند که در اینجا آنها را می خوانید:

برای درمان عفونت با لیزر، دارو هم باید مصرف کنیم یا نه؟

باید در کنار لیزر، حتما داروهای آنتی بیوتیکی را هم تا آخر مصرف کنید.

راهی برای پیشگیری از عفونت واژن هست؟

می توانید ماست پروبیوتیک مصرف کنید. بهداشت جنسی و لباس زیر را رعایت کنید. بعد از دستشویی کاملا خود را خشک کنید و هرگز از عقب به جلو دستمال توالت را نکشید و از داشتن شرکای جنسی متعدد بپرهیزید.

لکه بینی بعد از رابطه جنسی می تواند نشانه عفونت واژن باشد؟

یکی از علل خونریزی حین و بعد از مقاربت، عفونت های مقاربتی واژن هستند. ولی بیماری های دیگری هم مثل سرطان دهانه رحم، پولیپ، … می توانند باعث بروز عفونت واژن شوند.

از کجا بفهمیم ترشحات واژن طبیعی است یا عفونی؟

ترشحاتی عفونی هستند که بوی بدی دارند و رنگی هستند. ترشحات سفید یا شفاف بدون بو کاملا طبیعی اند و نباید نگران آنها باشید.

اگر شما هم سوالی درباره درمان عفونت واژن و یا انتخاب بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت در شیراز دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید سوالات خود را از ما بپرسید.

۳.۴/۵ - (۵ امتیاز)

12 پاسخ

  1. سلام خانم دکتر این درمان عفونت دائمی با لیزر یا هایفوتراپی برا کسایی که زایمان نداشتن هم میشه انجام داد ؟ عوارض نداره برای بارداری آینده؟

    1. سلام. بله عزیزم هیچ مشکلی نداره. لیزر یا هایفوتراپی مشکلی از لحاظ باروری ایجاد نمی کنند و میتونید با خیال راحت با این روشها درمان بشید. اتفاقا عدم درمان عفونت هست که میتونه با ایجاد التهاب در لگن یا گسترش عفونت از واژن به رحم شما رو با مشکلات نازایی روبرو کنه.

  2. سلام خانم دکتر من با اینکه خیلی بهداشت را رعایت میکنم همیشه درگیر عفونت هستم. دارو هم هر چی میخورم بعد از یه مدت دوباره عفونت برمیگرده. به نظرتون اگر درمان های جوانسازی رو انجام بدم نتیجه داره؟

    1. سلام. هر چند خیلی در مورد علائم تون توضیح ندادین ولی احتمالا درجاتی از آتروفی واژن رو دارید که مرتب عفونت می گیرید. بهتره برای معاینه اقدام کنید. اگر مشکل تون خشکی یا آتروفی واژن باشه، با روشهای جوانسازی واژن، میشه عفونت شما رو به طور قطعی برطرف کرد.

  3. سلام من از کازرون میخاستم بیام شیراز حضوری نوبت میدن یا تلفنی از چن روز قبل باید هماهنگ کنم. و اینکه عمل لیزر چقد طول میکشه. ممنون🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید