هایفوتراپی واژن در شیراز و هزینه آن | هایفو واژینال

هایفو واژینال (HIFU) هم مثل لیزر واژینال در شیراز، یکی از روشهای جوانسازی، بهبود عملکرد و سلامت واژن است که برای درمان مشکلات واژینالی خانم ها به کار می رود.
هر چند لیزر و هایفو برای موارد مشابهی استفاده می شوند، ولی تکنولوژی آنها کاملا با هم متفاوت است. برای اطلاع از کاربردها و مزایای هایفوتراپی واژن و تفاوت آن با دستگاه های دیگر واژن پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما تا آخر بخوانید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

هایفوتراپی واژن چیست؟

هایپو تراپی واژن یک روش درمانی است که با استفاده از دستگاه هایفوتراپی واژینال انجام می شود. در این دستگاه بر خلاف تکنولوژی تابش پرتوهای لیزر مونالیزا، آنجلا و ژولیت با امواج مافوق صوت کار می کند. این امواج نسبت به لیزر قدرت نفوذ بیشتری دارند و به جز لایه سطحی واژن به عضلات دیواره واژن هم می رسند.

این امواج در برخورد با عضلات و مخاط واژن متمرکز شده و گرمای حاصل از آن کلاژن سازی را در واژن تحریک می کند. گرمای هایفو واژینال بسته به وضعیت بیمار بین ۵۵ تا ۷۰ درجه سانتی گراد است. اما به خاطر رطوبت واژن هیچ سوختگی یا التهابی در اثر این درجه حرارت ایجاد نمی شود.

کاربرد هایفو واژینال در شیراز

طبق گفته خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان، موارد زیر از جمله کاربردهای هایفو واژینال هستند:

لیفت واژن با هایفو

افزایش سن، چاقی شدید، مصرف دخانیات، زایمان طبیعی و کاهش هورمون استروژن باعث شلی دیواره و گشادی واژن می شود. هایفوتراپی باعث می شود کلاژن سازی در دیواره واژن تقویت شده و استحکام و خاصیت ارتجاعی آن برگردد. لیفت واژن با هایفو از مزایای دیگری هم برخوردار است، مثلا:

• تنگ کردن واژن
  • جلوگیری از افتادگی رحم، واژن و مثانه
  • افزایش لذت جنسی زوجین
  • کاهش عفونت های واژینالی و ادراری
  • کاهش خروج باد واژن

البته این روش برای درمان گشادی های درجه خفیف واژن موثر است. برای درجات متوسط و زیاد گشادی واژن فقط روش های جراحی تنگ کردن واژن در شیراز مثل واژینوپلاستی و پرینورافی موثرند.

بیشتر بخوانید: درمان افتادگی رحم در شیراز

رفع خشکی واژن

هر چیزی که هورمون استروژن را در زنان کاهش می دهد، به مرور باعث عدم روانکاری واژن و نازک و حساس شدن دیواره واژن می شود. به این عارضه خشکی و آتروفی واژن می گویند.

زنان یائسه و بانوانی که چنین مشکلی دارند دچار درد، سوزش، خارش، لکه بینی و … شده و در صورت عدم درمان باید منتظر بی اختیاری ادراری استرسی نیز باشند. یکی از موثرترین و سریعترین درمانهای خشکی واژن در یائسگی، درمان با هایفو واژینال است. مزایای درمان با این روش عبارت است از:

• تسریع کلاژن سازی و جوانسازی واژن
  • رفع علائم خشکی واژن
  • بهبود رابطه زناشویی با درمان دردهای مقاربتی
  • رفع خونریزی موقع نزدیکی
  • برگرداندن رطوبت و ضخامت دیواره واژن

برای اطلاعات بیشتر در مورد بی اختیاری ادراری می توانید مقاله درمان قطعی بی اختیاری ادراری زنان در شیراز را از همین سایت بخوانید.

قدرت-نفوذ-لیزر-هایفو-واژینال

جوانسازی واژن با هایفو

جوانسازی واژن در شیراز با هایفو تراپی هم برای داخل و هم برای بیرون واژن استفاده می شود. جوانسازی واژینال را در بخش خشکی واژن توضیح دادیم. اما این روش برای از بین بردن چین و چروک های اضافی لبه های بیرونی واژن، روشن تر شدن لابیاها و جوانسازی آنها هم روش مفیدی است.

البته هایفو برای قسمت بیرونی واژن به بهبود فرم و ظاهر واژن کمک کرده و روی عملکرد واژن تاثیری ندارد. دختران باکره هم می توانند این نوع جوانسازی با هایفو را انجام دهند. چون روی واژن انجام شده و به پرده بکارت صدمه ای نمی زند. پزشکان برای زنانی که به بیماریهای واژن مثل عفونت مبتلا هستند درمان با آر اف واژن را توصیه می کنند. شما در مقاله فرق هایفو واژینال با آر اف واژن با تفاوت این روش های درمانی به خوبی آشنا می شوید.

درمان بی اختیاری ادرار استرسی

بی اختیاری استرسی ادرار عارضه ای است که در آن ادرار شخص در اثر سرفه، خنده، عطسه و هر استرس و فشار کوچکی به شکم به طور غیر ارادی دفع می شود. ممکن است ادرار قطره ای یا با حجم زیاد باشد و لباس فرد را کاملا خیس کند.

هایفو واژینال می تواند دیواره واژن، عضلات کف لگن و مجاری ادرار را که در اثر بارداری و زایمان، پیری یائسگی و یا کاهش استروژن ضیعف شده، تقویت و جوانسازی کند. به این ترتیب نشت ادرار غیرارادی در خانم ها کمتر می شود.

شما هم می توانید برای هایفوتراپی واژینال در شیراز به مطب خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه و از تخصص ایشان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو وقت قبلی با شماره ۰۹۱۷۷۵۳۸۸۹۳ تماس بگیرید.

مزایای هایفو واژینال (HIFU)

هایپوتراپی واژینال یک درمان کم تهاجم و سرپایی است که در مطب متخصص زنان هم می توانید آن را انجام دهید. از دیگر مزایای هایفو واژینال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درمان بیماریهای واژینالی مثل عفونت واژن
  • رفع گشادی واژن
  • افزایش لذت جنسی
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به بیهوشی یا بیحسی موضعی
  • یک روش سریع و قطعی
  • پروپ واژینالی با چرخش ۳۶۰ درجه
  • تقویت دیواره واژن و جلوگیری از افتادگی های لگنی
  • نتیجه گیری سریع از همان جلسه اول
  • بالا بودن مدت ماندگاری هایفوتراپی واژن (حدود ۲ سال)
  • بدون نیاز به جلسات شارژ سالانه

دوره نقاهت هایفوتراپی واژینال کوتاه است و از همان روز می توانید به کارهای روزمره تان مشغول شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت واژن در شیراز

هایفوتراپی واژینال چند جلسه است؟

برای بیشتر خانم ها تعداد جلسات هایفوتراپی واژن در شیراز ۳ تا ۴ جلسه نیم ساعته است که جلسات آن با فواصل ۳ ماهه انجام می شود.

مراقبتهای بعد از هایفو واژن در شیراز

به گفته خانم دکتر طباطبایی، هایفو واژینال به مراقبت خاصی نیاز ندارد. با این حال به خانم ها توصیه می کنیم برای گرفتن نتیجه بهتر از هایفو واژینال، یک تا سه روز بعد از عمل، دخول واژینال نداشته باشند. همچنین اگر آنتی بیوتیک یا کرم ترمیم کننده خاصی برای آنها تجویز شده، حتما به موقع آن را مصرف کنند.

مراقبتهای-بعد-از-هایفو-واژن

هایفو واژینال چه عوارضی دارد؟

درمان با دستگاه هایفو واژینال کاملا بی خطر  و بدون عارضه است. درد و سوزش خفیف واژن بعد از هایفو طبیعی است و بعد از چند ساعت برطرف می شود. موارد زیر هم از دیگر عوارض هایفو واژینال هستند که جدی نبوده و بعد از چند روز برطرف می شوند:

• التهاب و قرمزی
  • احساس گرما در واژن موقع هایفوتراپی

اگر درد شدید دارید که با مسکن خوب نمی شود و علائم تان خیلی آزاردهنده است باید برای معاینه به پزشک تان سریعاً مراجعه کنید.

چه کسانی نمی توانند هایفوتراپی واژن را انجام دهند؟

دختران باکره فقط می توانند رفع چروک لابیا ماژور و وایتنینگ واژن با هایفو را انجام دهند. اما درمانهای دیگر با هایفو برایشان مجاز نیست. هایفو واژینال برای بانوان زیر هم ممنوع است:

• زنان باردار یا شیرده
  • بانوانی که به تازگی زایمان کرده و هنوز ۲ ماه از زایمان شان نگذشته
  • افراد مبتلا به دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی
  • افرادی که حساسیت های پوستی دارند

خانم هایی هم که عفونت، زخم فعال، تبخال یا زگیل تناسلی فعال دارند، تا زمانی که مشکل شان کاملا درمان نشود، مجاز به انجام هایپوتراپی واژن نیستند.

قیمت هایفو واژینال در شیراز چقدر است؟

هزینه هایفو واژینال بستگی به این دارد که چند جلسه هایفوتراپی شوید یا مساحت تحت درمان چقدر باشد و در مطب هایفوتراپی کنید یا کلنیک های خصوصی. همچنین انجام عمل های زیبایی یا درمانی دیگر همزمان با هایفوتراپی و مراجعه به بهترین دکتر هایفوتراپی واژن در شیراز هزینه های شما را بیشتر می کند.

البته مراجعه به پزشک خوب و یا انجام همزمان چند عملی که باید انجام دهید، به طور کلی مقرون به صرفه است و در واقع هزینه های شما را کمتر می کند. در نظر داشته باشید که درمان با هایفو واژن بدلیل اینکه متاسفانه عمل زیبایی محسوب می شود، تحت پوشش بیمه نیست.

شما هم می توانید برای هایفوتراپی واژینال در شیراز به مطب خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه و از تخصص ایشان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو وقت قبلی و اطلاع از قیمت هایفو واژینال با شماره ۰۹۱۷۷۵۳۸۸۹۳ تماس بگیرید.

قیمت-هایفو-واژینال

سوالات رایج درباره هایفوتراپی واژن در شیراز

سوالات زیر در مورد هایفو واژینال در شیراز زیاد از متخصص زنان پرسیده می شود که در ادامه آنها را با جواب شان می خوانید:

دختران باکره هم می توانند از هایفو واژینال استفاده کنند؟

اگر قصد روشن سازی واژن با هایفو را دارید، بله مشکلی ندارد. اما درمان های دیگر مختص خانم های متاهل است. چون باید از پروپ داخل واژینالی دستگاه هایفو استفاده کنیم.

هایفو واژینال (HIFU) برای کشاله ران هم استفاده می شود؟

بله. این دستگاه دو هندپیس دارد، یکی برای داخل واژن و یک هندپیس هم برای پوست. پس می توانید همزمان با هایفو واژن از پزشک تان بخواهید کشاله ران یا قسمتهای دیگر پوست تان را هم هایفوتراپی کند.

هایفوتراپی واژن چقدر موثر است؟

میزان اثرگذاری هایفو بستگی به سن و وضعیت سلامتی بیمار دارد. اما به طور کلی، هایفوتراپی یک روش موثر است. برای دیدن میزان اثربخشی آن می توانید عکس قبل و بعد از هایفوتراپی را ببینید.

چون نفوذ هایفو واژینال بیشتر از لیزر آنجلا است، آیا می تواند باعث نازایی یا سرطان شود؟

خیر. لیزر فقط تا مخاط واژن نفوذ دارد ولی هایفو تا عمق ۴.۵ میلی متری می تواند نفوذ کند و عضلات زیر مخاط واژن را هم بازسازی نماید. اما چون نفوذ آن به حدی نیست که به بافت های بدن برسد، نمی تواند باعث سرطان یا ناباروری در زنان شود.

قبل از هایفوتراپی واژن باید کار خاصی انجام دهم؟

باید تست پاپ اسمیر را انجام دهید و اگر عفونت واژینالی دارید، حتما باید قبل از هایفوتراپی کاملا درمان شوید. بهترین زمان مراجعه برای هایفوتراپی وقتی است که پریود نیستید و لااقل ۳ روز از اتمام قاعدگی تان می گذرد.

اگر شما هم سوالی درباره هایفوتراپی واژن در شیراز و هزینه های آن دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله سوالات خود را بپرسید.

۴.۲/۵ - (۹ امتیاز)

6 پاسخ

1. سلام. هایفو واژینال برای خروج باد از واژن هم میتونه موثر باشه. من زیر ۴۰ سال هستم و هنوز زایمانی انجام ندادم. به نظرتون مشکلم با هایفوتراپی حل میشه؟

1. سلام. بله عزیزم. منتها باید درجه گشادی واژن خفیف تا متوسط باشه که با هایفو بشه اون رو تنگ کرد و سن خوبی هم دارید و سرعت ترمیم بدن تون مناسبه. اگر قصد بارداری ندارید و گشادی واژن تون زیاده میتونید عمل واژینوپلاستی رو برای تنگ کردن واژن انجام بدین. چون هایفو یا هر دستگاه دیگه ای برای این موارد جواب نمیده و فقط باید جراحی کنید. اینکه کدومش براتون مناسبه نیاز به معاینه دارم که بدونم درجه شلی واژن چقدره.

1. عزیزم این دستگاه دو تا هندپیس داره: یکی برای داخل واژنه و یکی برای خارج واژن و جوانسازی لابیاهای ماژوره و خیلی بهتر از لیزره. چون تکنولوژی جدیدتری هست و آثار سوختگی یا التهابی که ممکنه لیزر ایجاد کنه در هایفو نداریم و اثربخشی بیشتری هم داره.

2. سلام ببخشیدمن شش ماه هست سزارین کردم،ولی احساس میکنم الان واژنم گشادشده بااینکه سزارین شدم،۲۲سالم هست،میشه بگیدبهترین زمان برای هایفوتراپی کی هست؟