پلاسماتراپی واژن در شیراز + هزینه

در شیراز هم مثل تهران و شهرهای بزرگ دیگر ایران از تکنولوژی های مختلفی برای درمان بیماریهای ناحیه تناسلی زنان استفاده می شود. یکی از این تکنولوژی های پر کاربرد، پلاسما تراپی واژینال است که از آن برای درمان عوارض مختلف در قسمت بیرونی و داخلی واژن استفاده می شود.
ما در این مقاله قصد داریم شما را به طور مفصل با پلاسماتراپی واژن در شیراز، کاربردها، خطرات و هزینه های آن آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما تا آخر بخوانید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

پلاسما تراپی واژن چیست؟

پلاسما تراپی با دستگاه پلاسما جت واژن انجام می شود. از پلاسما جت ED برای برداشتن زگیل تناسلی، رفع چروک واژن و به طور کلی قسمت بیرونی واژن استفاده می شود. از پلاسما جت DBD هم برای ضدعفونی و جوانسازی واژن در شیراز استفاده می شود.

این دستگاه شامل یک محفظه شیشه ای است که در آن به کمک جریان الکتریسته، گاز اوزون تولید شده و در معرض بافتهای ناحیه تناسلی قرار می گیرد. این گاز هم مثل گاز CO2 به کار رفته در لیزر واژینال آنجلا، کاملا یک گاز طبیعی و بی خطر است.

گاز اوزون (O3) و گرمای حاصل از برخورد آن با بافتها باعث تحریک کلاژن سازی و ایجاد مویرگهای جدید در لایه مخاطی واژن شده و این لایه از سطح واژن ترمیم می شود. به علاوه دستگاه پلاسما جت خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد و به همین علت از این دستگاه اغلب برای درمان مشکلات واژینالی بانوان در شیراز استفاده می کنیم.

پلاسما تراپی واژن چه مزایایی دارد؟

پلاسما تراپی یک روش بدون تهاجم، درد و خونریزی است که در مطب متخصص زنان به صورت سرپایی انجام می شود. موارد زیر از دیگر مزایای پلاسما جت واژن هستند:

  • بدون نیاز به بیحسی، بیهوشی و بستری شدن
  • بدون عارضه
  • تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل ویروسی و باکتریایی
  • بهبود روابط زناشویی
  • افزایش حساسیت واژن و بهبود ارگاسم زنان
  • دوره نقاهت کوتاه
  • برگشتن به کارهای روزمره از همان روز درمان

برای پلاسما تراپی واژن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. ولی درمان هایی که به صورت داخل واژینالی هستند برای دختران باکره به هیچ عنوان انجام نمی شوند چون به بکارت صدمه می زنند.

کاربردهای-پلاسما-تراپی

کاربردهای پلاسما تراپی واژن در شیراز

به گفته خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان، از پلاسما جت برای درمان مشکلات زیر استفاده می شود:

پلاسماتراپی زخم دهانه رحم

از آنجایی که پلاسماتراپی واژن خاصیت ضدعفونی کننده و ترمیم سریعتر زخم ها را دارد، پزشک زنان در بعضی از موارد استفاده از این روش را برای بهبود زخم دهانه رحم (التهاب سرویکس) تجویز می کند. پلاسماتراپی واژن برای زخم دهانه رحم به بانوانی توصیه می شود که آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی هستند.

پلاسماتراپی برای عفونت واژن

یکی از رایجترین کاربردهای پلاسما تراپی درمان عفونت واژن است. درمان با این روش برای عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک و مکرر واژن تجویز می شود. پلاسما تراپی در کنار مصرف داروهای آنتی بیوتیک می تواند به کنترل اسیدیته واژن و درمان قطعی عفونت مزمن واژن کمک کند. درمان با این روش معمولا ظرف ۳ تا ۴ جلسه انجام می شود.

درمان خشکی و آتروفی واژن

کاهش هورمون استروژن باعث نازک شدن و شکنندگی دیواره واژن (آتروفی) شده و لایه مخاطی آن کمتر مایعات روانکاری کننده را ترشح می کند. این بانوان دچار خشکی واژن شده و موقع نزدیکی یا مواقع دیگر بدلیل کاهش رطوبت واژن دچار علائمی مثل درد، سوزش، خارش شدید، زخم و التهاب واژن می شوند.

استفاده از لوبریکانت ها فقط می تواند خشکی واژن را به طور موقت برطرف کند و اصلا جنبه درمانی ندارد. برای رفع این مشکل باید دیواره واژن بازسازی و خشکی و آتروفی آن بر طرف شود. پلاسما جت یکی از محبوب ترین دستگاه هایی است که در این زمینه به کلاژن سازی واژن، برگشت ضخامت دیواره و ترشحات مخاطی آن کمک می کند.

درمان بی اختیاری ادرار

خشکی و آتروفی واژن اگر درمان نشود، عملکرد واژن و مجاری ادراری را تضعیف می کند. در نتیجه، این افراد موقع خندیدن، عطسه، بلند کردن اجسام از زمین و … دچار ریزش غیرارادی ادرار می شوند.

انرژی پلاسما می تواند دیواره های واژن و مجاری ادرار را تقویت و شدت بی اختیاری ادرار استرسی را در زنان کم کند. برای آشنایی بیشتر با راههای درمان قطعی بی اختیاری ادراری زنان در شیراز می توانید مقالات مرتبط با آن را در همین سایت بخوانید.

بهبود سریعتر زخم ها و عفونت های واژن

به دلیل قدرت ترمیم کنندگی بالا، رگ زایی و بهبود زخم ها، پلاسما تراپی واژن یک روش موثر و عالی برای درمان ضایعات و زخم های ناشی از بیماریهای زیر است:

  • ضایعات پوستی هرپسی و زگیل
  • زخم های واژینال
  • درمان زخم ها و عفونت های ناشی از زخم سزارین
  • ترمیم زخم های اپیزتومی در محل پارگی پرینه (فاصله بین دهانه واژن تا مقعد)
  • ترمیم سریعتر زخم های اطراف مقعد

یکی از عوارض لابیاپلاستی عفونت است که بخاطر عدم مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده و رعایت نکردن بهداشت واژن و لباس زیر اتفاق می افتد. از پلاسما تراپی واژینال برای درمان عفونت بعد از عمل زیبایی واژن در شیراز استفاده می شود. از این روش می توان برای درمان عفونت یا زخم در محل جراحی در نقاط دیگر بدن هم استفاده کرد.

پلاسماتراپی-عفونت-واژن1

بیشتر بخوانید: عمل پرینه پلاستی در شیراز

جوانسازی ناحیه تناسلی

جوانسازی واژن با پلاسما تراپی یک نوع عمل زیبایی زنان است که روی لبه های بیرونی واژن (لابیاماژور) انجام می شود. انرژی پلاسما در این روش باعث تحریک سلولهای پوستی به کلاژن سازی شده و علاوه بر جوانسازی لابیاها، چین و چروک آنها را برطرف می کند.

همچنین روشن سازی واژن را می توان با استفاده از پلاسما درمانی واژن انجام داد. معمولا برای گرفتن نتیجه بهتر از جوانسازی واژن، در کنار این روش برای خانم ها کربوکسی تراپی واژن در شیراز را هم انجام می دهیم.

درمان زگیل و تبخال تناسلی

درمان زگیل تناسلی با پلاسما تراپی یکی از کاربردهای مهم پلاسماجت است که به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی بالای این دستگاه استفاده می شود. پلاسماجت با تقویت دستگاه ایمنی بدن تا حدی به پاکسازی ویروس هرپس تناسلی (عامل تبخال تناسلی) و hpv (عامل زگیل تناسلی) در واژن کمک کند.

بنابراین از این روش برای درمان تبخال های تناسلی استفاده می کنیم. البته این دستگاه نمی تواند ویروس اچ پی وی را کاملا نابود کند اما در نابودی آن تا حدی موثر است. همچنین برای برداشتن ضایعات زگیل، پلاسما تراپی به عنوان یکی از روش های موثر درمان قطعی زگیل تناسلی در شیراز به شمار می رود.

برای درمان بیماریهای واژن با پلاسما تراپی در شیراز می توانید به مطب خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه و پلاسما تراپی در این مرکز بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۷۷۵۳۸۸۹۳ تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از پلاسما تراپی واژن

درمان با پلاسما جت واژن نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اما برای گرفتن بهترین نتیجه از درمان و بروز عوارض احتمالی بهتر است موارد زیر را بعد از پلاسما تراپی واژن رعایت کنید:

  • تا ۲۴ ساعت بعد از پلاسما تراپی به حمام یا استخر نروید.
  • از آب گرم برای شستشوی واژن استفاده نکنید.
  • اگر پمادهای ترمیمی یا آنتی بیوتیک برایتان تجویز شده، طبق دستور پزشک آنها را مصرف کنید.
  • سعی کنید تا زمان بهبودی و پایان دوره نقاهت، ورزش یا فعالیت سنگین انجام ندهید.
  • تا زمانی که علائم دارید، از رابطه زناشویی بپرهیزید.
  • اگر از پلاسما جت برای روی واژن (لابیاماژورها) استفاده شده، پوسته های محل درمان را با دست نکنید و بگذارید خودشان بریزند.
  • از دستکاری و ماساژ محل درمان خودداری کنید.

به علاوه، باید تا زمان بهبودی، لباس زیر نخی و گشاد بپوشید و بهداشت را از هر لحاظ رعایت کنید تا دچار عفونت نشوید.

ماندگاری درمان با پلاسما تراپی

معمولا ماندگاری درمان با دستگاه پلاسما جت طولانی و حدود ۳ سال است. ولی ماندگاری پلاسما تراپی واژن در بعضی از خانم ها به دلایل زیر کمتر از دیگران است:

  • بالا بودن سن
  • نوع پوست و کیفیت آن
  • تغییرات وزنی پی در پی بعد از پلاسما تراپی
  • چاق شدن بعد از پلاسما درمانی
  • مصرف دخانیات
  • رژیم غذایی پر چرب، نمکی یا شیرین

شما با جلسات شارژ سالیانه می توانید تاثیر پلاسما تراپی واژن را طولانی تر کنید.

ماندگاری-درمان-با-پلاسماتراپی

آیا عوارض پلاسما تراپی واژن جدی است؟

به گفته خانم دکتر طباطبایی، پلاسما درمانی واژن یک روش ایمن برای درمان مشکلات ناحیه تناسلی است که اگر توسط پزشک و در محیط استریل انجام شود، هیچ عارضه جانبی ندارد. البته درمان با این روش به طور طبیعی با عوارضی همراه است که نباید نگران آنها باشید. این عوارض عبارتند از:

  • التهاب و قرمزی واژن در پوست های حساس
  • خارش محل درمان
  • درد خفیف یا احساس ناراحتی در واژن

عوارض پلاسما تراپی واژن بعد از چند روز برطرف می شوند. اما در صورتی که مشکلات بالا شدید و به همراه ترشحات رنگی و بدبوی واژن باشد، باید فوری به پزشک تان مراجعه کنید.

تعداد جلسات پلاسما تراپی واژن

تعداد جلسات پلاسما تراپی بستگی به شدت عارضه و سرعت پاسخگویی و ترمیم بدن شخص دارد. معمولا بیشتر خانم ها با ۴ تا ۵ جلسه می توانند از درمان خود نتیجه بگیرند.
طول هر جلسه پلاسما تراپی واژن بسته به نوع درمان حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. فاصله جلسات پلاسما تراپی واژن بسته به نوع درمان بین یک تا دو هفته است.

قیمت پلاسما تراپی واژن در شیراز

هزینه پلاسما درمانی واژن نسبت به روش های دیگری مثل جراحی یا لیزر واژن ارزان تر است. به طور کلی فاکتورهای زیر روی هزینه درمان با این روش تاثیر می گذارند:

  • تعداد جلسات
  • همراه بودن آن با درمان های پزشکی یا زیبایی دیگر
  • محل درمان (مطب یا کلینیک)
  • شهر
  • مراجعه به بهترین پزشک برای پلاسما تراپی واژن در شیراز

این موارد باعث می شوند قیمت پلاسما تراپی واژن از فردی به فرد دیگر متغیر باشد. می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد هزینه های درمان با مشاوران مطب خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی در این زمینه صحبت کنید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

اگر می خواهید برای درمان مشکلات واژن خود با پلاسما تراپی در شیراز اقدام کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات مطب خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت و اطلاع از هزینه پلاسماتراپی واژن در این مرکز با شماره ۰۹۱۷۷۵۳۸۸۹۳ تماس حاصل فرمایید.

قیمت-پلاسما-تراپی-واژن

پرسش و پاسخ پلاسما درمانی واژن در شیراز

بانوان زیادی درباره پلاسما درمانی واژن سوالات زیر را از ما می پرسند که در ادامه آنها را می خوانید:

پلاسما جت را می توان برای همه خانم ها استفاده کرد؟

خیر. بانوانی که دچار بیماریهای مزمن مثل دیابت، بیماری های خودایمنی یا حساسیت های پوستی هستند، کاندید خوبی برای پلاسما تراپی واژینال به حساب نمی آیند.

پلاسما تراپی واژن برای دختران باکره هم انجام می شود؟

بله. البته از این روش فقط می توانیم برای رفع چین و چروک لابیاماژورها و روشن سازی واژن در دختران مجرد و باکره استفاده کنیم. چون کاری به قسمت های داخلی واژن و پرده بکارت تان ندارد.

آیا پلاسما تراپی واژن درد دارد؟

درمان با این روش بدون درد است و حتی موقع پلاسما درمانی نیاز نداریم از بیحسی موضعی استفاده کنیم. اما بعد از درمان ممکن کمی احساس درد یا احساس ناخوشایندی در واژن داشته باشید که طی چند روز برطرف می شود.

اگر شما هم سوالی درباره پلاسما تراپی واژن در شیراز و هزینه های آن دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله بپرسید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

12 پاسخ

  1. سلام خانم دکتر، پلاسما تراپی برای بهبود ارگاسم خوبه؟ من مشکلی از نظر خشکی واژن ندارم ولی نمیتونم به لذت جنسی برسم. به نظرتون پلاسما تراپی میتونه مشکلم رو رفع کنه؟

    1. سلام. کاربردهای پلاسما تراپی همون مواردی هستند که در مقاله اشاره کردیم. بهتره برای معاینه مراجعه کنید چون دلایل عدم ارگاسم متعدد هست مثلا میتونه شرایط زندگی، مشکلات هورمونی و موارد دیگه باشه که ضمن معاینه میشه اونها رو فهمید. به نظرم حتما به پزشک زنان مراجعه کنید.

  2. سلام خانم دکتر.ببخشیدمن تازه ازدواج کردم و دچاررعفونت واژن شدم و دارو هم استفاده کردم امامدام ترشح دارم آیا این روش مفید است و مثل آنتی بیوتیک ماندکار هست یا نه؟چون هزینه بالایی دارد این روش

    1. باید معاینه کنم تا علت عفونت و نوع اون مشخص بشه. چون در درمان دارویی تشخیص دقیق این موارد مهمه. اگر عفونت مزمن شما به دلیل خشکی واژن باشه تنها درمانش لیزر واژینال هست که یه درمان ماندگاره. چون باعث جوانسازی واژن و بازسازی لایه مخاطی اون میشه.

  3. سلام خانم دکتر،من پلاسما تراپی برا یعفونت انجام دادم. ولی نمیدونستم که نباید محل رو با اب گرم بشوریم. رفتم سرویس و با اب ولرم اون ناحیه رو شستم. بنظرتون چیکار کنم حالا؟نتیجه نمیگیرم؟

  4. سلام، من مشکل بی اختیاری ندارم و فقط از حس خارش و تخلیه نبودن مثانه رنج میبرم و کلا در قسمت ناحیه تناسلیم احساس راحتی نمیکنم ، وقتی آنتی بیوتیک مصرف کردم فقط مشکل تکرر خفیف تر شد و نتونستم کلا ازبین ببرمش ، تست سونوگرافی و کشت هم انجام دادم ولی چیزی پیدا نشد، آیا با پلاسما میتونم درمان بشم؟ آیا به پرده بکارت آسیبی میزنه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید